Historie
-
Leden 1990
- ustavující schůzka a rozhodnutí o založení nového podnikatelského subjektu
-
21.3.1990
- registrace družstva Konzulta Brno se základním jměním deset tisíc korun (zakládající členové JUDr. Jitka Rosenbachová, Ing. Pavel Jurčík, Ing. Pavel Kahoun, Ing. Roman Schwanzer, Ing. Jaroslav Zlatohlávek) - základní orientace na podnikové, ekonomické a právní poradenství, inženýrská činnost ve výstavbě
-
1991
- založení společnosti EDB-DATASERVIS, spol. s.r.o. (Evropská databanka)
- odchod Ing. Kahouna a příchod RNDr. Miloše Gilánika jako člena - s tím spojená i změna předmětu činnosti (zastavena inženýrská činnost ve výstavbě a rozvíjeny činnosti v oblasti software)
- založení společnosti AUDIT CONSULT, a.s. společně se dvěma auditorkami (Ing. Milada Hledíková, Ing. Věra Valová) a rakouskou poradenskou společností Geyer & Geyer
-
1992
- transformace družstva na KONZULTU Brno, s.r.o.
- vyvinut a na trh uveden jeden z nejvýznamnějších softwarových produktů na podporu podnikatelů v oblasti daňové legislativy - KONZULTANT (do roku 1995 pod názvem Daňový poradce)
-
1993
- založení společnosti AUTO KONAK, s.r.o. (autorizovaný prodejce vozidel MAZDA pro region Třebíč)
- založení EDB Dataservis Slovakia, s.r.o.
-
1994
- rozhodnutí o soustředění mateřské a všech dceřinných společností do jednoho objektu, koupě zchátralého objektu na Veveří 9 a zahájení jeho rekonstrukce
-
1996
- dokončení rekonstrukce a postupné uvádění celého objektu Veveří 9 do provozu
- na trh uveden jeden z nejrozšířenějších produktů pro podporu práce daňových poradců a účetních firem - TaxEdit
-
1998
- prodej společnosti AUTO KONAK, s.r.o.
-
1999
- transformace společnosti na KONZULTU Brno, a.s.
- transformace činnosti EDB na Slovensku do společnosti Európska databanka, s.r.o.
- zahájení spolupráce s firmou Datev eG, Nürnberg
-
2001
- s Datev eG, Nürnberg a dalšími partnery založena nová obchodní společnost DATEV.CZ, s.r.o. se sídlem v Brně, zaměřená na prodej a podporu lokalizovaných produktů firmy Datev
- Konzulta odprodala projekt Európska databanka, s.r.o. na Slovensku společnosti Hoppenstedt Boiner čR
- zahájen nový projekt služby offshore a ousourcing v oblasti zakázkového software se zaměřením na Německo a Rakousko
-
2002
- byl zahájen nový projekt SMS-Operátor pro zajišťování komplexních služeb v oblasti SMS komunikace
-
2003
- Konzulta Brno, a.s. získává výhradní zastoupení pro šíření a podporu manažerského informačního systému MIK AG Reichenau
- služby v oblasti software pro DATEV eG dosáhly více než 40-ti procentního podílu na obratu
-
2004
- rok 2004 byl pro Konzultu rekordní ve všech ukazatelích, obrat přesáhl 80mil. Kč, zisk přesáhl 16mil. Kč
- pro společnost na konci roku 2004 pracovalo 50 zaměstnanců
-
2005
- rok, ve kterém společnost oslavila 15. výročí svého založení byl rekordním rokem
- obrat přesáhl 87mil. Kč, čistý zisk překročil 16,5mil. Kč.
- na úspěších jubilejního roku se podílelo více jak 50 pracovníků
-
2007
- rok 2007 byl ve znamení plánovaného útlumu činnosti pro německý DATEV
- oproti tomu růst zaznamenaly úseky ekonomického a daňového poradenství a SMS-Operator
-
2008
- v roce 2008 se očekává dosažení až pětinového podílu SMS-Operatora na celkovém obratu společnosti v úrovni kolem 50 mil. Kč
- v tomto roce se také připravuje rozdělení společnosti na dva samostatné subjekty, a to vyčleněním nemovitosti Veveří 9 do společnosti KONZULTA Real, která se bude zabývat výhradně správou nemovitosti, jejím udržováním a pronajímáním
-
2009
- zvítězili jsme ve výběrovém řízení na komplexní dodávku informačního systému pro krizové řízení pro Jihomoravský kraj na roky 2009 a 2010 v celkovém objemu více jak 5,5mio Kč
- v oblasti služeb SMS Operatora se stáváme partnery velkých korporací, zajišťujeme služby pro RWE, E.ON Slovakia, sázkovou kancelář Chance, Coca Cola čR, Katastrální a zeměměřičský úřad čR, celou daňovou správu, v závěru roku se podařilo získat pozici generálního dodavatele SMS komunikace pro celou dealerskou síť Škodovky
-
2010
- v březnu jsme oslavili s našimi zaměstnanci i klienty 20 let od vzniku společnosti
- Projekt EasyOffice byl předán rakouské společnosti BMD Systemhaus
- v říjnu jsme dosáhli mety 10 milionů odeslaných SMS za běžný rok
-
2011
- spuštěny nové webové stránky
- Příprava projektu Gill´s Coffee s cílem vybudování franšízní sítě prodejen a pražíren. Chceme navázat na obecný trend návratu ke kvalitním surovinám a tradičnímu způsobu výroby tak, jak to pozorujeme i u jiných potravin.
-
2012
- v rámci SMS-operátora realizována akvizice projektu InfoKanál s posílením pozice vůči zákazníkům z komunální sféry
- Významná kvalitativní změna v projektu Taxedit jeho uživatelsky příjemným propojením se systémem datových schránek
- Na konci roku spuštěna fotovoltaická elektrárna na části střechy objektu Veveří 9
- V dubnu 2012 byla spuštěna výroba a postupně se Gill´s Coffee dostávalo do povědomí jako výrobce špičkových káv.
-
2013
- SMS-Operátor několikrát v roce pokořil hranici 5 milionů odeslaných SMS zpráv měsíčně a dostal se mezi TOP 5 nejlepších SMS agregátorů na trhu
- Rok byl ve znamení razantního nárůstu počtu zákazníků Gill´s Coffee . Nekompromisní kvalita a různorodost nejkvalitnějších káv z celého světa nás zařadila mezi špičku v česku. Za tímto úspěchem stojí naši vysoce kvalifikovaní spolupracovníci a moderní technologie pražení, která je u nás zcela nová.
- ve spolupráci s pražskou společností T-SOFT realizujeme dvouletý grantový projekt „Připravenost zdravotnických zařízení na mimořádné události a krizové situace“
-
2014
- V dubnu jsme otevřeli v přízemí našeho objektu na Veveří 9 po adaptaci vzorový coffee shop kde si můžete mimo nákupu našich káv a příslušenství také v pěkné atmosféře vychutnat některou z našich kávových specialit
- V průběhu roku jsme také dokončovali společně se společností Grow Job naši vizi a její promítnutí do nového designu, který máte možnost posoudit i na těchto našich webových stránkách
-
2015
- Rok 2015 byl historicky nejúspěšnějším rokem projektu SMS-Operátor. Našimi systémy za rok prošlo více jak 64 milionů SMS zpráv.
- Projekt MEDIREX, který řeší problematiku komunikace a krizového řízení ve zdravotnických zařízeních úspěšně odstartoval. Prvními zdravotnickými zařízeními, které systém používají v běžném i krizovém režimu je Karlovarská krajská nemocnice a Fakultní nemocnice v Trnavě.
- Pražírna Gills byla týdeníkem Týden zařazena mezi 10 nejlepších pražíren výběrových káv v Česku.
- V rámci projektu „Připravenost zdravotnických zařízení na mimořádné události a krizové situace“ jsme proškolili celkem 7 krajských nemocnic.
-
Za podpory Evropské unie realizujeme projekt „Rozvoj a vývoj internetových aplikací společnosti KONZULTA Brno“, jehož cílem je vývoj nové aplikace internetové směnárny a zároveň zásadní technologický a funkční rozvoj dalších tří aplikací, které naše společnost poskytuje na českém a slovenském trhu.
-
2016
- nejrychleji rostoucí částí společnosti byl projekt SMS Operátor
- vedle obchodní značky Infokanál, který je určen zejména pro obce a města, se začal rozvíjet novou aktivitu pod obchodní značkou MicroMedic pro zdravotnická zařízení, je však schopen nabídnout zajímavá řešení i pro celé záchranné systémy
-
2017
- největší posun zažil projekt MicroMedic, kde jsme zprovoznili mobilní aplikaci pro posílání zpráv jako nadstavba nad SMS zprávami a hlasovými zprávami, v zakázce pro Ústřední vojenskou nemocnicí
- zahájili jsme práce na projektu CONCILIO, jehož výsledkem by měla být on-line výměna deviz mezi fyzickými i právnickými osobami
- pro Karlovarský kraj jsme vyvinuli a zprovoznili informační systém MicroRescue, který umožňuje všem subjektům integrovaného záchranného systému sledovat v rámci mimořádných událostí on-line informace o osobách s hromadným postižením zdraví
-
2018
- významná stabilizace u projektu Gill´s coffee (nový e-shop nabízíme 12 druhů káv)
- překročení hranice 100 milionů odeslaných SMS zpráv za rok v rámci projektu SMS-Operátor (celkem odesláno 109,5 milionu)
-
2019
- návrat k obratu nad 100 milionů Kč ročně (včetně KONZULTY Real celkem cca 114 milionů Kč)
- akvizice projektu Daňová kancelář ostravské společnosti ATLAS Consulting, naopak ukončení projektu KONZULANT a převod klientů na jejich projekt CODEXIS
- zahájení úspěšné implementace projektů MicroGuard jako odnože MicroMedicu
- statut KONZULTY Brno, a.s. jako právnické osoby poskytující daňové poradenství
-
2020
- oslavy 30 let od založení KONZULTY Brno byly významně ovlivněny koronavirovou pandemií, takže jsme je oslavovali hlavně prací
- pandemie měla na projekty i pozitivní vliv, např. v rámci SMS-Operátora byl dosažen rekord počtem 136,5 milionu odeslaných zpráv (12% nárůst)
- došlo k faktickému sloučení projektu Daňová kancelář s TaxEditem a klienti byli za obrovského nasazení a podpory včetně kolegů z Luytenu CZ převedeni na jednotné programové prostředí; výsledkem byla v drtivé míře jejich velká míra spokojenosti ohodnocená v rámci dotazníkové akce školní známkou 1,6
-
2021
- i přes vliv trvající pandemie a s tím souvisejících vládních opatření překročil obrat všech projektů sumárně 140 milionů korun
- pokračovala stabilizace projektu CombiTax, který byl fakticky spojen s TaxEditem; celkový počet klientů projektu tak překročil číslo 2 400, počet instalací se blíží číslu 8 tisíc a tím je leaderem mezi adekvátními projekty na trhu v České republice
-
2022
- zásadní vliv na naši činnost v tomto roce měla ruská agrese na Ukrajině, a s tím samozřejmě související dopady jak do enormního nárůstu cen energií, tak do porušení obchodních vazeb
- jak výše uvedené, tak enormní nárůst inflace měl vliv jak na naše náklady, tak na nutnost promítnout jejich vliv do našich odbytových cen